Deprecated: ini_set(): Use of mbstring.internal_encoding is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/config.php on line 133

Deprecated: Function split() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/db.php on line 400

Deprecated: mysql_pconnect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/webmaster.bullseye/system/inc/db.php on line 9

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 165

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 167

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 169

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 165

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 167

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 169

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 213
Zakup Calibry

Zakup Calibry

Zakup Calibry 

Przy zakupie Calibry jest kilka najważniejszych aspektów, na które obowiązkowo trzeba zwrócić uwagę. Zakup ten najlepiej rozpocząć od sprawdzenia silnika. Najlepszym rozwiązaniem jest sprawdzenie na warsztacie i zaobserwowanie zachowania silnika w trakcie uruchamiania oraz w czasie pracy.

Dobrze jest też dokonać pomiaru ciśnienia sprężania. Ważny jest także ogólny stan wizualny.

Kupowany Opel Calibra powinien być także sprawdzony pod kątem zawieszenia. Najlepiej sprawdzić to także w warsztacie - na podnośniku. Warto też przyjrzeć się blacharce. Na stan nadwozia trzeba zwrócić uwagę szczególnie w takich miejscach, jak:
- nadkola,
- tylne podłużnice,
- progi,
- podłoga w bagażniku (tam gdzie łączy się z błotnikiem - aby to sprawdzić najlepiej jest wyjąć dywaniki).

Niektóre modele charakteryzują się specyficznymi usterkami. W każdym jednak przypadku należy sprawdzić stan wszystkich podzespołów włączając kolejno wszystkie urządzenia i sprawdzając czy działają poprawnie.

Jeśli chcemy, aby Opel Calibra z silnikiem C20XE (produkowany w latach 1990-1992) stał się naszą własnością, powinniśmy zwrócić uwagę na płyn w układzie chłodzenia, a konkretniej - czy nie ma szlamu dostającego się z oleju. Model ten znany jest z przypadków, w których pękały głowice.

Jeśli chodzi o silnik turbodoładowany oznaczony symbolem C20LET, to trzeba mu się dokładnie przyjrzeć. Istotny jest w pierwszym rzędzie sposób traktowania silnika przez obecnego właściciela. Zaraz po uruchomieniu tego silnika nie powinno się obciążać tzw. "ostrą jazdą". Można to zrobić dopiero, gdy jego temperatura osiągnie 70 st. Celsjusza. Z kolei przed wyłączeniem silnika najlepiej jest odczekać po jeździe na wyższych obrotach około dwie minuty, a bynajmniej nie robić tego od razu. Niektóre silniki z turbodoładowaniem nie dadzą się wyłączyć przed ostygnięciem - C20LET nie ma takiej możliwości. Zatrzymując silnik natychmiast usmażymy olej, którego przepływ przez turbinę zostanie zatrzymany.

Istotne jest także zwrócenie uwagi na komunikaty na desce rozdzielczej. Jeśli nic się na niej nie świecie - to dobra oznaka. Wskazane jest podłączenie Calibry pod tzw. Techa w jednym z autoryzowanych serwisów Opla, dzięki czemu można będzie się dowiedzieć o ewentualnych błędach.

Należy sprawdzić także ciśnienie w cylindrach. Jeśli chodzi o silnik C20LET powinno ono wahać się w przedziale między 10.5 a 12 bar przy maksymalnej różnicy 10% przy stopniu sprężania 9:1. Ciśnienie paliwa na wolnych obrotach nie powinno być mniejsze niż 2.5 Bara.

Właściciel, od którego kupowane będzie auto powinien, aby pomóc nam w finalnym podjęciu decyzji, powiedzieć jaki olej silnikowy jest obecnie używany oraz podać datę ostatniej wymiany rozrządu (zalecany olej to Castron RS 10W-60).

Źródło:www.calibragroup.pl