Deprecated: ini_set(): Use of mbstring.internal_encoding is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/config.php on line 133

Deprecated: Function split() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/db.php on line 400

Deprecated: mysql_pconnect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/webmaster.bullseye/system/inc/db.php on line 9

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 165

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 167

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 169

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 165

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 167

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 169

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 213
Opel Calibra 2.0i 16 V, Tuning, Testy, Zdjęcia.

Opel Calibra 2.0i 16 V

Opel Calibra 2.0i 16 V

Test przeprowadzony był na dystansie 100.000 km. Przy prędkości 100 km/h Opel Calibra z 16-zaworowym silnikiem wytwarza hałas o natężeniu 71dB. Wraz z każdym kolejnym kilometrem pojawiały się kolejne usterki.

Do wysokiego poziomu hałasu przyczyniały się z pewnością np. niedomykające się okna pasażera czy rozchwiana w niektórych miejscach karoseria. Dobre osiągi i niezły wynik spalania stały się drugorzędne.

Właściwie na wstępie trzeba jednak zaznaczyć, że w całym teście bilans usterek lub uwidaczniających się wad nie jest jednak zbyt obszerny. Obejmuje on:
- stosunkowo wysoko znajduje się krawędź ładowania bagażnika,
- nisko umieszczone siedzenia,
- słabe światła mijania,
- karoseria powoduje ograniczenie widoczności.
Po przejechaniu połowy dystansu pojawiało się coraz więcej wad. Na początku usterkę zanotował katalizator. Po prawie 62.000 km popsuł się przekaźnik pompy paliwa. Po 94.000 trzeba było wymienić kopułkę rozdzielacza, przewody zapłonowe oraz uszczelkę pod głowicą. Po 96.000 wystąpiła konieczność uszczelnienia miski olejowej i wymienienia czujnika temperatury płynu chłodzącego. Tuż przed zakończeniem testu trzeba było także wymienić sprzęgło.

16-zaworowy silnik o poj. 2.0 potwierdził jakość, z której powszechnie znane są silniki firmy Opel. Rozkładanie auta na częściej w Ruslesheim potwierdziło tę opinię. Po dokonaniu odpowiednich pomiarów nie zauważono żadnych istotnych śladów zużycia - prawie nietknięte pozostały tłoki, cylindry i wałki rozrządu. Jedyne oznaki zużycia pojawiły się na zaworach wydechowych. Silnik więc zgubił szczelność i trzeba było wymieniać uszczelki pod głowicą na prawie 6.000 km przez zakończeniem testu.

W podsumowaniu można powiedzieć, że 16-zaworowy silnik, pracujący pod maską "mistrza świata aerodynamiki" jest bardzo silny, a za razem ekonomiczny. Po 100.000 przejechanych kilometrów nie wykazał praktycznie zużycia. Największą wadą Calibry jest więc poziom hałasu w kabinie. Hałasu, który nie wynika z lekko sportowej charakterystyki jednostki napędowej. Tu nie chodzi bynajmniej o to miłe mruczenie silnika, jak np. w Volvo S60. Opel Calibra jest piękny kosztem widoczności, która jest nieco ograniczona przez karoserię. W czasie testu pojawiło się na niej również kilka ognisk rdzy, która może ukrócić długowieczne zapędy tego auta. W połowie dystansu katalizator przestał dotrzymywać amerykańskich norm emisji spalin.