Opel Calibra 2.0i 16 V |
|
Opel Calibra 2.0i 16 VTest przeprowadzony był na dystansie 100.000 km. Przy prędkości 100 km/h Opel Calibra z 16-zaworowym silnikiem wytwarza hałas o natężeniu 71dB. Wraz z każdym kolejnym kilometrem pojawiały się kolejne usterki. Właściwie na wstępie trzeba jednak zaznaczyć, że w całym teście bilans usterek lub uwidaczniających się wad nie jest jednak zbyt obszerny. Obejmuje on: 16-zaworowy silnik o poj. 2.0 potwierdził jakość, z której powszechnie znane są silniki firmy Opel. Rozkładanie auta na częściej w Ruslesheim potwierdziło tę opinię. Po dokonaniu odpowiednich pomiarów nie zauważono żadnych istotnych śladów zużycia - prawie nietknięte pozostały tłoki, cylindry i wałki rozrządu. Jedyne oznaki zużycia pojawiły się na zaworach wydechowych. Silnik więc zgubił szczelność i trzeba było wymieniać uszczelki pod głowicą na prawie 6.000 km przez zakończeniem testu. W podsumowaniu można powiedzieć, że 16-zaworowy silnik, pracujący pod maską "mistrza świata aerodynamiki" jest bardzo silny, a za razem ekonomiczny. Po 100.000 przejechanych kilometrów nie wykazał praktycznie zużycia. Największą wadą Calibry jest więc poziom hałasu w kabinie. Hałasu, który nie wynika z lekko sportowej charakterystyki jednostki napędowej. Tu nie chodzi bynajmniej o to miłe mruczenie silnika, jak np. w Volvo S60. Opel Calibra jest piękny kosztem widoczności, która jest nieco ograniczona przez karoserię. W czasie testu pojawiło się na niej również kilka ognisk rdzy, która może ukrócić długowieczne zapędy tego auta. W połowie dystansu katalizator przestał dotrzymywać amerykańskich norm emisji spalin.
|